Intervju med Jakob Markström

Här kommer en intervju med Brynäs succé-målvakt Jakob Markström.


Vad tycker du om den gångna säsongen i Brynäs?

Jodå, vi hade som mål att komma till slutspel och de gjorde vi. Sen att vi mötte Färjestad i kvarten var ingen lätt uppgift, men säsongen får godkänt!

Är du missnöjd att du inte kom med i VM?

Nej, det är jag inte. Jag är bara 19 år och fick vara med på två förläger och sen spela en match mot Schweiz! Sen är konkurrensen väldigt hård om måvaktsplatsen!

Du och Anders Lindbäck var bästisar? Var det tråkigt att han lämmnade?

Ja, det stämmer. Ja, lite tråkigt var det men jag står bakom hans beslut och vi håller fortfarande kontakten!

Du är draftad av Florida. Tänker du sticka över efter nästa säsong?

Ingen aning vad som händer, har kontrakt med Brynäs den kommande säsongen sen får vi se vad som händer.

Var det nära att stack över till NHL i år?

Som sagt hade kontrakt med Brynäs så nej de var de inte!

Vad tror du om brynäs nyförvärv inför nästa säsong?

Jag tycker verkligen det är bra värvningar, som jag tror kommer passa bra in i Brynäs lagbygge!

Tror du att det blir tuff konkurans mellan dig och Eddie Läck?

Ja, Eddie är en väldigt bra målvakt så det kommer bli väldigt tuff konkurrens!

Vad är ditt mål inför nästa säsong?

Att spela mer matcher än förra året. Sen att vi tar oss längre än förra året!

Skulle du tänka dig att gå över till Modo efter du varit i NHL?

Nog för att Victor Hedman pratar mycket gott om Modo, men just nu trivs jag bra i Gävle!

Vad ska du göra på semestern?

Träna, sen blir det att ta det lugnt när man kan och njuta av sommarsolen när den tittar fram!

Kommentarer
Postat av: Emma<33

fin blogg!

2009-05-09 @ 16:51:20
URL: http://badfiorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0