Intervju med Per Svartvadet!


 Vad var det som fick fel förra säsongen
I stora drag var det väl att vi hade ett för dåligt grundspel samt att många spelare inte kom upp i normal standard efter alla skador vi fick i november.

 
Hur var egentligen Harri Rindell? Var han för snäll?
 Harri är en bra kille, och just egenskapen snäll tycker jag inte ska påverka om man är en bra tränare. Tyvärr fick inte Harri till det riktigt.
 

Har det sett bra ut på försäsongen?
Vi har ju fått in några nya killar samt att våra norska VM spelare ännu inte varit på plats ännu. Men de som är här har bra stämning och kör fys väldigt bra!


Är du nöjd med dom nyförvärv som kommit hittils?
Självklart vill man alltid ha så bra nyförvärv som möjligt. Men med begränsad budget så tycker jag hittills att det verkar vara på gång i rätt riktning


Miloslav Horava och Thomas Steen som tränare. Tror du att det blir bra?

Ja, jag tror det kan bli kan bli riktigt intressant.


Målvakterna var inte bra förra säsogen - vad berodde det på?
Det var väl en kombination med att försvarsspelet som helhet var lite risigt.


Ditt första intryck på Miloslav Horava som tränare?

Han verkar väldigt koncentrerad, fokuserad, rejäl, rak och otroligt sugen på den här uppgiften.


Om du fick välja din dröm-femma med dem du har spelat med vilka skulle det vara då?
Jag skulle plocka ihop en femma med bra kompisar som dessutom var/är bra hockeyspelare.

Markus Karlsson, Mattias Timander,
Niklas Sundström, Anders Söderberg och Markus Näslund


Du fyller 34 år om en vecka hur länge fortsätter du?
Jag har 3 år kvar på mitt kontrakt, så förhoppningsvis så länge i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0