Svergie - Kanada

Börjar med att snacka lite om gårdagens match mot tjeckien. Svergie spelade riktigt bra i den matchen Jonas "monster" gustavsson spelade oustandig hans bästa match i VM om inte han får spela ikväll mot kanada är en skandal, Weinhandl gjorde också sin bästa match i VM,
Men Huselius han gjorde sin sämsta jag har inte sett han så dålig som jag såg han i går gjorde han något som var bra? Hans fel att det blev ett baklängesmål där han åkte med pucken för länge vi offensiva blå så fick tjeckerna kontrig och Petr Cajanek styrde snyggt in tjeckiens mål mellan benen på Jonas Gustavsson.
Men vi får tacka Kapten Kenny Jönsson för dom här 3 poängen först var han bra i alla perioder sen i slutet av tredje gjkorde han psykologista 3-1 med ett skott från blå sen när det varnågra sekunder kvar om det var klart att vi vunnit så hade tjekicken öppet mål, vem kastar sig och täcker skott om inte Kenny Jönsson. Omark i PP måste du skjuta mer om inte så vet kannadensarna att du alrdig skjuter du måste variera , passa! skjuta ! passa ! skjuta!

Så till kvällens match Svergie - Kanada

Viktigast inför kvällen är Box play kanada har 44.44 % (!) i powerplay medans svergie har 20.00 % hyffsad skillnad måste se upp i PP.

Nu måste alla vara på topp för kanada är riktigt bra och tyvärr så tror ja det blir förlust med 2-4 för kanada är för bra för svergie både på isen och på papperet .

---------------------------------------------------------------------------------

Intervjun jag har snackat om kommer att komma på Lördag eller Söndag så ni får vänta och se och sen har jag några fler intervjuer inbokade.

1 eller 2 intervjuer till kommer att komma nästa vecka och jag kan berätta vilka lag dom spelar i

Lördag eller söndag : spelar han i Modo

Nästa vecka kommer jag att intervjua 3 spelare, en spelar i NHL en i KHL och en i brynäs.
-----------------------------------------------------------------------------------

Johan Frasson klar för Luleå undra vilka lag det stog mellan om Modo var med där? Tror att det stog mellan Skellefteå,Luleå,Linköping och Timrå av dom uppgifter jag har hört,

Christoffer Bengtsberg Målvakt i HV 71 har blvit ulånad till den allsvensska klubben Troja-Ljungby

Thomas Rhodin Är klar för division 1 klubben skåre(!) han väljer oväntat bort allsvenska klubbar som Leksand och Mora i spetsen.

Jan Hrdina ryktas bort från HV 71 pågrun av skador efter en ännu bakslag på rehabilitering och nu kan tiden i HV 71 vara över. Han spelade den gånga säsongen 3 matcher sen började skadorna.

Även Jonas Johansson ryktas bort från Hv 71 som jag inte har sett en match med i HV och där förstår jag att dom gör sig av med om det blir så.Spelade 50 matcher och gjorde 2+4 .

Daniel Henriksson vet inte vart han spelar nästa säsong efter ha blivit sparkad av sin förra klubb Linköping och nu säger han till Norrbottens-Kuriren att han helst vill spela i Ryssland eller Luleå.

Marco Toukko Ryktas vara på väg till mora. han kännder såg oviss om framtiden efter att dom andra finländarna Mikko Kurvinen och Ville Snellman har sparkats. Jag tycker att man borde ha kar honom efter som han har gjort sitt jobb ute på isen och han är ingen poänggörare så sparka honom inte. 
 
------------------------------------------------------------------------------

Magnus Wernblom säger till hockeykanalen att  modo söker på forwardsidan en Tuff forward och en forward som är målskytt. Sedan tidigare vet vi att modo söker efter två offensiva backar.

Dom forwards jag hoppas kommer är

Darren Hayard och Lubos Bartecko och som backar hoppas jag det blir Jaroslav Obsut och Hannu Pikkarainen.

Darren Hayard spelar i AHL laget Grand Rapids Griffins Har inget kontrakt
Lubos Bartecko spelar i Luleå och var med i det slovakiska VM-laget, Har inget kontrakt
Jaroslav Obsut spelar i Luleå och var med i det slovakiska VM-laget Har inget kontrakt
Hannu Pikkarainen Spelar i finska ligan i laget HIFK, Har inget kontrakt.

--------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0